7 soovitust oma kodulehe heaks
Aeg-ajalt tasub oma kodulehele põhjalikum ülevaatus teha. Siin on sulle 7 soovitust, millest alustada.
1. Vaata üle, et sinu kodulehe sisu oleks ajakohane
See on oluline nii sinu klientide kui ka otsimootorite jaoks. Kas sinu väärtuspakkumine paigas ja teenused selgelt kirjeldatud? Kui sinu ettevõtte identiteet või tooted on ajas muutunud, siis ära unusta seda kõike ka oma kodulehel uuendada.
2. Sea siht, mille nimel oled valmis pingutama
Oled üks neist, kellele meeldib aasta alguses suuri eesmärke seada? Liiga suuri plaane tehes tekib suure entusiasmi peale tihti väsimus ning järg kaob käest. See omakorda viib selleni, et juba kuu või kaks hiljem on lihtne antud lubadustele käega lüüa. Nii naasedki tagasi vanasse heasse mugavustsooni.
Suured eesmärgid on mõistlik väikesteks tükkideks jagada. Näiteks kui oled seadnud endale eesmärgiks hakata koguma oma klientidelt tagasisidet, et selle põhjal kirjutada põnevaid kliendilugusid, siis tehes seda järjepidevalt igal kuul, oled sa oluliselt edukam kui need, kes jaanuaris kõvasti pingutasid ja seejärel rajalt maha kukkusid.
3. PÜSI oma klientide VAATEVÄLJAS
Müüginumbrite kasvatamise eelduseks on olla oma potentsiaalsete klientide jaoks olemas õigel ajal ja õiges kohas. Kõige raskem on teha külma müüki ehk proovida oma tooteid müüa kliendile, kes sinust mitte midagi ei tea.
Selle asemel hoia kontakti inimestega, kellele sinu toode või teenus korda läheb ja püsi nende vaateväljas, kes sinu kodulehekülge on uurinud või sotsiaalmeedia postitusele on reageerinud. Saad seda teha näiteks uudiskirja või siis Facebook Pixeli abiga, mis tuletab sind meelde inimestele, kes sinu kodulehekülge on külastanud või siis hiljuti sinu tooteid veebis sirvinud.
4. Tee end kasulikuks ehk räägi sellest, mis klientide elu paremaks teeb
Kodulehe sisu planeerides mõtle vähem iseendale ja rohkem sellele, millised on sinu klientide huvid, vajadused ja soovid. Mõned ideed – jaga tänulike klientide tagasisidet, vasta korduma kippuvatele küsimustele, lahka mõnda teemat, mis klientidele peavalu valmistab, räägi sellest, millised on sinu valdkonna trendid või pane kirja klientide edulood.
Proovi välja tuua oma ettevõtte nägu + toodete ja teenuste kasu ehk tuum. Väldi sisutühjade tekstide ja blogiartiklite avaldamist.
5. Rohkem väärtust, vähem müüki
80% ettevõtte kodulehe sisust peaks keskenduma väärtusele ja ainult 20% müügile.
Kodulehe sisu loomisel kasuta näiteks AIDA-printsiipi:
- köida tähelepanu (attention)
- ärata huvi (interest)
- tekita „isu“ (desire)
- ja alles siis saad jõuda tegevuse, müügipakkumise ja ostuni (action).
Hariva sisu jagamine ei tähenda, et sa müügiga ei tegeleks. Tegelikult töötab selline mitteotsene müük isegi paremini.
Klient saab sinu tootest ja selle omadustest teadlikuks ja hakkab sind usaldama. Ja kui talle sinu tooted ja teenused meeldivad, saab temast sinu lojaalne tarbija. Samasugust põhimõtet võiksid järgida ka oma uudiskirjades ja sotsiaalmeedias.
6. Ära jää kinni ühte lahendusse
Teksti kujul sisu loomine on jätkuvalt oluline nii lugejate kui ka otsingumootorite jaoks. Samas ei pea see olema sugugi ainuke sisuvorm. Võib-olla meeldib sinu sihtrühmale tarbida lugusid elust enesest hoopis video formaadis?
Kõige lihtsam, küsi kliendilt, mida ta ootab, katseta erinevaid vorme ja tee sellest järeldused. Üldjuhul sünnib hea tulemus erinevate asjade kombinatsioonist. Samas ei tasu oma kodulehte pop-upide, videote ja animatsioonide ka liialt koormata.
7. Küsi abi
Kodulehe ajakohasena hoidmine võib võtta väga palju aega, kui seda põhjalikult ja süvitsi teha. Kui sisuloome hakkab segama sinu igapäevatöid, siis otsi endale abiline, kes mõtleb sinu ettevõttega kaasa ning loob, haldab ja levitab sisu sinu eest.