fbpx
Scroll Top

Mis on brändi hääl

brändi hääl ettevõtte tekstid

Brändi hääl ehk tone of voice, nagu seda inglise keeles nimetatakse, on ettevõttele või brändile omane tekstiline keel, mis peegeldab ettevõtte väärtusi sihtrühmale sobivas kõneviisis. Kuigi me räägime  igapäevaselt ühte ja sama keelt, on sõnakasutus erinevates ringkondades täiesti erinev. Näiteks on noorte kõnetamiseks vaja kasutada oluliselt vabamat ja nooruslikumat keelt kui tippjuhtide puhul, kelle jaoks mõjub Messengeri-laadne suhtlusstiil pigem ebausaldusväärselt ja eemaletõukavalt.

Õige kliendini jõudmiseks peab bränd kasutama sama keelt, mida klient igapäevaselt räägib. Ja seda kõikides tekstides läbivalt. Tekstid peavad olema ühtse tonaalsusega nii kodulehel kui veebis laiemalt, näiteks sotsiaalmeedias. Erandiks on ettevõtted, kes püüavad mitut sihtgruppi korraga. Neile on lubatud omada mitut brändi (alam)häält – üks, millega kõnetatakse ettevõtjaid, teine, millega kõnetatakse noori jne. Kuid ka mitme sihtgrupiga ettevõtete puhul on alustalad rangelt paigas – näiteks kas klienti sinatatakse või teietatakse, räägitakse otse või ümber nurga, ollakse tõsised või lubatakse endale vahel ka veidike huumorit jne.

Brändi hääl ei ole see, millest me räägime, vaid kuidas me räägime.

Sageli on brändi hääl iseeneslikult kujunenud. Näiteks on ettevõtte kodulehekülje ja sotsiaalmeedia eest hoolitsenud kogu aeg üks töötaja ja tema kirjaviis on loonud kuvandi ka ettevõtte tekstilisest keelest. Kuid kui töötaja lahkub, tekib küsimus, kuidas edasi. Kas uus inimene hakkab kirjutama uue käekirjaga? Kohandub olemasolevaga?

Keerulisem on olukord siis, kui ettevõtte koduleheküljele on aegade jooksul kirjutanud tekste mitmed väga erineva käekirjaga inimesed. Kui ühel alamlehel püütakse olla fun ja teisel lehel pöördutakse lugeja poole Teie-vormis, jääb ettevõtte fookus häguseks ja veebilehe kasu madalaks.

Brändi hääl on oluline osa brändi identiteedist. Ometi pööratakse sellele visuaalse identiteediga võrreldes teenimatult vähe tähelepanu. Arvestades sisuturunduse järjest suurenevat olulisust, muutub konkurentsis püsimine üha raskemaks. Seega peab iga ettevõte oma brändi hääletooni varem või hiljem käsile võtma.

Kuidas leida oma ettevõttele sobiv brändi hääl?

Et luua oma ettevõttele ühtne tekstiline keel, alusta persoonast ehk sellest, kes on Sinu ettevõtte ideaalne klient (kui Sa pole veel persoonat kirjeldanud, siis loe siit artiklist, kuidas seda teha).

Mõtle sellele, kuidas Sinu klient räägib, milline on tema igapäevane keel, milliseid sõnu ta kasutab? Seejärel mõtle oma ettevõtte poolt pakutavatele väärtustele. Milliseid omadusi need peegeldavad? Võttes aluseks väärtused ja persoona, otsusta, milline peaks olema Sinu ettevõtte brändi hääl:

  1. vahetu/kauge
  2. uuenduslik/traditsiooniline
  3. proaktiivne/reaktiivne
  4. vaba/ametlik
  5. sinatav/teietav
  6. naljatlev/tõsine
  7. semulik/neutraalne
  8. meeltlahutav/professionaalne
  9. eristuv/tavapärane
  10. trendilooja/trendijärgija

Suuremas ettevõttes, kus tekste kirjutavad mitu erinevat inimest, tuleks teksti loomise põhimõtted ja brändi hääl kindlasti paberile panna – nii saavad kõik töötajad ühtsetest põhimõtetest juhinduda.

Vajad abi oma ettevõtte tekstide käekirja ühtlustamisel? Anna meile oma soovist teada ja räägime kõigest juba täpsemalt!

Veebilehe sujuvamaks ja mugavamaks sirvimiseks kasutame küpsiseid. Jätkates lehe kasutamist, nõustud küpsistega. loe rohkem

Küpsis on väikese mahuga tekstifail, mille veebiserver saadab sinu veebilehitsejale. Küpsis hoiab meeles sinu tegevusi ja eelistusi. Tänu sellele saab veebileht toimida sujuvamalt ja saame sulle pakkuda paremat kasutajakogemust. Tehnilised ja funktsionaalsed küpsised aitavad parandada veebilehe toimimist. Analüütilised küpsised koguvad isikustamata teavet veebikülastajate ja veebilehe kasutamise kohta. Jätkates veebilehe sirvimist, nõustud küpsistega kasutamisega. Küpsiste kasutamisest saad igal ajahetkel loobuda. Küpsiste keelamise saad seadistada oma veebilehitseja seadetes. Loe ka: https://allaboutcookies.org/

Sulge