fbpx

7 soovitust oma kodulehe sisu heaks aastal 2021

Uue aasta algus keerab justkui uue lehekülje, pakkudes võimalust teha midagi varasemast teisiti. Siin on sulle 7 lihtsat soovitust, mida saaksid ette võtta oma kodulehe sisu heaks aastal 2021.

1. Vaata üle, et sinu kodulehe sisu oleks ajakohane

See on oluline nii sinu ettevõtte klientide kui ka otsimootorite jaoks. Eelmine aasta oli piisavaks tõestuseks, et internetiavarustes silmapaistmine on vältimatult vajalik. Pead suutma potentsiaalseid kliente veenda oma toodete ja teenuste headuses. Kuid kui sinu ettevõtet Google´i otsingutulemustest ei leia, siis ei teki sul isegi mitte võimalust end tutvustada, sest kliendid ei leia sind lihtsalt üles. Ajad, mil koduleheküljel rippusid vaid kontaktandmed koos Wordi või pdf-vormis tootenimekirjadega, on nüüd lõplikult läbi. Kui sa pole oma äri veel internetti ümber kolinud, siis on viimane hetk seda teha, et ka keerulisematel aegadel vee peale jääda.

2. Sea 2021. aastaks siht, mille nimel oled valmis pingutama

Jaanuar on teadupärast suurte lubaduste andmise kuu. Kahjuks tekib suure entusiasmi peale tihti väsimus ning järg kaob käest, mis omakorda viib selleni, et juba kuu või kaks hiljem lüüakse lubadustele käega ja naastakse tagasi vanasse heasse mugavustsooni. Kui sul on sel aastal oma koduleheküljega tõsisemad plaanid, siis tasub need kohe terveks aastaks kirja panna ja kuude peale ära jagada. Näiteks kui sead eesmärgiks, et toodad veebilehele uut sisu 2 korda kuus ja teed seda aasta otsa järjest, siis oled sa oluliselt edukam kui need, kes jaanuaris kõvasti pingutasid, kuid seejärel rajalt maha kukkusid.

3. Ole oma klientide jaoks pidevalt orbiidil

Müüginumbrite saavutamise eelduseks on olla oma potentsiaalsete klientide jaoks olemas õigel ajal ja õiges kohas. Kõige raskem on teha külma müüki ehk proovida oma tooteid müüa kliendile, kes sinust mitte midagi ei tea. Selle asemel hoia kontakti inimestega, kellele sinu toode või teenus korda läheb ja püsi nende vaateväljas, kes sinu kodulehekülge on uurinud või sotsiaalmeedia postitusele reageerinud. Saad seda teha näiteks uudiskirja või siis Facebook Pixeli abiga, mis tuletab sind meelde inimestele, kes sinu kodulehekülge on külastanud või siis hiljuti sinu tooteid veebis sirvinud.

4. Tee end kasulikuks ehk räägi klientidele sellest, mis neile korda läheb

Kodulehe sisu planeerides mõtle vähem iseendale ja rohkem sellele, millised on sinu klientide vajadused ja soovid. Aasta alguses tahaks muidugi jagada seda, millised on strateegilised plaanid või kuidas eelmine aasta läks, kuid klient ootab sisu, mis teda kõnetaks ja mis aitaks temal paremaid otsuseid teha.

Mõned ideed – jaga tänulike klientide tagasisidet, vasta korduma kippuvatele küsimustele, lahka mõnda teemat, mis klientidele sagedasti peavalu valmistab, räägi sellest, millised on sinu valdkonna uued trendid käesolevaks aastaks jne.

5. Rohkem väärtust, vähem müüki

Kuldreegel on, et 80% ettevõtte kodulehe sisust peaks keskenduma väärtusele ja ainult 20% müügile. Asi on selles, et kui sa tulistad sõnumeid stiilis „Osta toode X“ ilma igasuguse eelsoojenduse ja argumentatsioonita, siis on sul poolehoidjaid üsnagi raske võita. Kodulehe sisu loomisel võid võtta aluseks AIDA-printsiibi:

  • köida tähelepanu (attention)
  • ärata huvi (interest)
  • tekita „isu“ (desire)
  • ja alles siis saad jõuda tegevuse, müügipakkumise ja ostuni (action).

Hariva sisu jagamine ei tähenda, et sa müügiga ei tegeleks. Tegelikult töötab selline nii-öelda mitteotsene müük oluliselt paremini. Klient saab sinu tootest ja selle omadustest teadlikuks ja hakkab sind usaldama. Ja tänu sellele saab ta teha teadlikumaid otsuseid ning olla lojaalsem tarbija. Samasugust põhimõtet võiksid järgida ka oma uudiskirjades ja sotsiaalmeedias.

6. Ära jää kinni ühte lahendusse

Teksti kujul sisu loomine on oluline nii lugejate kui ka otsingumootorite jaoks. Samas ei pea see olema sugugi ainuke sisuvorm, millega piirduda. Võibolla meeldib sinu sihtrühma kuuluvatele inimestele tarbida lugusid elust enesest hoopis video formaadis? Kõige lihtsam, küsi kliendilt, mida ta ootab, katseta erinevaid vorme ja tee sellest järeldused. Üldjuhul sünnib hea tulemus erinevate sisuvormide kombinatsioonist. Samas ei tasu oma kodulehte videote ja piltidega liialt mahukaks ajada, sest see võib kodulehe kiirust maha võtta, mis omakorda ei meeldi otsimootorite robotitele.

7. Küsi abi

Kodulehe sisu loomine ja tekstide kirjutamine on aeganõudev tegevus ja põhitöö kõrvalt võib seda olla üsnagi raske teha. Kui sisuloome hakkab segama sinu teisi funktsioone, siis otsi endale abiline, kes kirjutab tekstid kodulehele, sotsiaalmeediasse ja uudiskirja ning aitab neid levitada sinu ettevõtte nimel sinu eest.