Kodulehe tekstide ABC
Uue kodulehe tegemise juures juhtub sageli, et veebitekstide läbimõtlemiseni jõutakse alles viimasel minutil. Vahel pannakse koduleheküljele kiiruga üles kõik, mis kunagi kokku on kirjutatud. Kuid rohkem teksti ei võrdu alati parem. Lisaks ei pruugi 5 aastat tagasi kirjutatud tekst olla tänases kontekstis parim müügimees. Et kirjutada oma koduleheküljele kasulikud ja väärtust loovad tekstid, pead sa teadma mõningaid veebitekstide eripärasid. Panime selleks tarbeks kokku ülevaatliku kodulehe tekstide ABC.
Veebilehe teksti loetakse F-kujuliselt
Mitte keegi ei loe mitte kunagi sinu veebilehe tekste otsast lõpuni läbi. Arvesta, et eespool asetsev tekst saab rohkem tähelepanu, teksti lõpp köidab aga lugejat pigem rea algustega. Sama on lauseehitusega – võrdle rõhuasetust: meie ettevõte tegeleb nõudepesumasinate müügi ja vanade masinate garantiiremondiga vs meie ettevõte tegeleb vanade nõudepesumasinate garantiiremondiga ja uute masinate müügiga. Aseta sõnad, mida rõhutada soovid, ettepoole, sest need on põhilised muljeloojad.
Kodulehe tekstid ja visuaal peavad köitma kohe
Uuringud on näidanud, et otsus veebilehte edasi lugeda või „back“-nuppu vajutada tehakse vaid loetud sekunditega. Seega ära alusta veebilehe teksti pika ja lohiseva sissejuhatusega, vaid räägi kohe asjast. Samuti jälgi, et lehe visuaal ja tekstid moodustaksid omavahel terviku.
Õige hääletoon aitab kõnetada õiget lugejat
Kõige paremini kõnetab veebilugejat sina-vormis kirjutatud tekst. Sõna „sina“ võib veebis kasutada nii väikse kui suure algustähega. Suure algustähega Sina pöördub lugeja poole veidi reserveerituma tundevärvinguga ja sobib hästi ettevõtetele, kes tahavad oma kliendiga natuke lugupidavamas vormis kõnelda. PS, kuigi eesti keele reeglite järgi suurtähe lisamine ametlikku rõhuasetust ei lisa, on selle kasutamine täiesti lubatud.
Lisaks pöördumisviisile pane paika oma ettevõtte või brändi hääl. Sellest loe täpsemalt siit.
Veebiliikluse aluseks on märksõnade kasutus
Kodulehe tekst peab olema hästi loetav ja arusaadav nii sinu kliendile kui otsimootorite robotitele. Et sinu tekstid Google’is välja tuleksid, lisa SEO märksõna alati pealkirja ja teksti esimesse lõiku ning kasuta seda tekstis läbivalt. Proovi iga alamleht optimeerida erinevale märksõnale. Lisaks hõlmab SEO optimeerimine veel ka välislinkide hankimist. Iga välislink on otsekui hääl sinu veebi suunas, mis ütleb, et just siin asub leht, mida inimene peaks kohe kindlasti lugema.
Struktureeri ja veel kord struktureeri
Artikli alguses rääkisime F-tähe kujust. See kehtib ka teksti küljendamisele. Kui tahad, et sinu kodulehekülje tekstid oleksid silmale hõlpsalt haaratavad, siis liigenda teksti iga 3-4 lause tagant ja väldi liiga pikki lauseid.
KASUTA VAHEPEALKIRJU JA ESILETÕSTETUD TEKSTI, ET LUGEJA SAAKS KIIRELT ARU, MILLEST JUTT.
Väga kasulik on loetelude kasutamine, seda eriti F tähe alumises osas. Kui loetelu järjekord on oluline või loetelu sisaldab ajalist järgnevust, on hea kasutada
- numbritega loetelu.
Kui loetelus sisalduvad punktid ei ole omavahel ajalises sõltuvuses, siis kasuta
- bulleteid.
Keskendu sellele, kuidas jõuda müügini
Koduleht on ettevõtte digitaalne visiitkaart. Käsitle seda kui müügimeest, seda ka siis, kui sinu äriks ei ole e-pood. Koduleht peab veenma külastajat sinu toodete ja teenuste kasulikkuses. Selleks too välja oma unikaalne müügipakkumine ja kliendi kasu, mida ta sinu toote või teenuse kasutamisest saab. Ole julge ka erinevate üleskutsete (call to action) kasutamisel: „Võta ühendust“, „Loe veel“, „Vaata lisaks“, „Küsi pakkumist “ jne. Tekita veebilehele struktuur, kust mööda külastaja õpib sinu toodet ja teenust järjest enam tundma, suunates teda nii ostu sooritama või päringut esitama.
KOKKUVÕTTEKS
Kui oled kodulehekülje tekstid valmis saanud, siis vaata veel kord üle:
- Kas oled kirjutanud teksti kliendist lähtuvalt?
- Kas tekst on kaasahaarav?
- Kas oled lisanud teksti õiged märksõnad?
- Kas tekst on silmale lihtsalt haaratav ja struktureeritud?
- Kas veebileht tervikuna müüb sinu toodet või teenust?
Kui tunned, et tekstide kirjutamine ei ole üldse sinu teema, siis võta meiega ühendust ja kirjutame meelsasti kodulehe tekstid sinu eest. Loome tekste nii algmaterjalide põhjal kui päris nullist – kuulame ära, millega sinu ettevõte tegeleb ja mis on sinu ettevõtte eristuvus, et seejärel seada ritta õiged sõnad.